Waar Pipple begon als start-up in 2016, is ons prachtige bedrijf inmiddels uitgegroeid tot 40 medewerkers die samen het unieke Pipple DNA vormen. Met een mooie balans in IQ en EQ weet ons team steeds weer positief te verrassen.
team-pipple-proost

Pipple kernwaarden

De cultuur van Pipple is geïnspireerd door Pippi Langkous. In de verhalen van Pippi Langkous zit meer diepgang dan je op het eerste gezicht wellicht zou zeggen. Het boek staat niet voor niets in de top 100 meest invloedrijke boeken aller tijden uit de wereldliteratuur. Voor Pipple zijn drie elementen hieruit van belang: Onbevangen, Creatief en Dienstbaar.

Onbevangen, Dit geeft aan dat wij onafhankelijk zijn in ons denken en doen. Dat we met een open blik naar de wereld kijken en naar wat onze klanten nodig hebben. Vrijmoedig. Niet bang om dingen te doen die we nog nooit gedaan hebben. Niet bang om fouten te maken. Niet bang om eerlijk te zijn naar onszelf en naar elkaar.

Creatief, Creativiteit is iets nieuws zien, iets nieuws vinden en iets nieuws doen of maken. Daarmee is creativiteit dus meer dan een manier van waarnemen, denken of doen. Creativiteit is juist een combinatie van deze drie: Waarnemen, denken én doen. Creativiteit heeft te maken met intuïtie maar ook met daadkracht. Een idee alleen is niets. Je moet er ook wat van maken!

Dienstbaar, Pipple is een dienstverlener. Dit vraagt om een dienstbare houding richting de ander. Niet vanuit: ‘Wat heb ik te bieden/Wat heb ik nodig? /, maar vooral: ‘Wat heeft de ander nodig?’. Dat is het uitgangspunt. Dat is een fundamenteel andere positie. De blik op de ander.

Wij zijn Pipple!