Als programmanager innovatie houd ik mij vooral bezig met de innovatieprojecten waar Pipple actief in is. In 2020 zijn dat maar liefst vier projecten met diverse Europese partners. Hierin ontwikkelen we verschillende technologieën, zoals beeldsegmentatie, text mining, simulatie- en optimalisatiemodellen. Al deze projecten bieden mogelijkheden voor Pipple om state of the art kennis op te bouwen en innovatieve use cases te ontwikkelen voor onze klanten. Voor een speelveld als data science, waarbij de ontwikkelingen razendsnel gaan, is het ongelofelijk belangrijk om continu met innovatieve technologieën bezig te zijn. Een bedrijf als Google houden we misschien niet bij, maar we hebben een enorme drive om voorop te lopen in de Nederlandse markt.

Innovatie

De Europese verzekeringsmarkt is een markt met een groot potentieel voor digitale innovatie. Daarom zijn we vorig jaar gestart met het EIT Digital-project AIDE om een Artificial Intelligent Damage Estimator te ontwikkelen. We hebben nu een prototype ontwikkeld wat op basis van foto’s schades aan een auto kan herkennen. Aangezien verzekeringsmaatschappijen worstelen met zelfbedieningsconcepten voor particuliere schadeverzekeringen om de schadeprocessen voor verzekeringen kosteneffectief te maken, zijn de eerste reacties van de sector op AIDE zeer positief en illustreren ze het potentieel om AIDE verder te ontwikkelen naar een A.I. schade-expert voor particuliere schades.

Naast het begeleiden van de lopende innovatieprojecten, zet ik ook nieuwe projecten op voor in 2021. Daarbij wordt de strategie van Pipple altijd als uitgangspunt genomen. Dat doe ik niet alleen, heel Pipple wordt hiervoor ingeschakeld. Zo hebben we een pitch-ronde georganiseerd waarbij iedere medewerker van Pipple een pitch kon geven voor een mogelijk innovatieproject. Een aantal van de ideeën die uit deze ronde naar voren kwamen, zijn wij gaan concretiseren om toekomstige innovatieprojecten op te starten.

Purpose

Naast mijn rol als Programmamanager Innovatie, ben ik binnen Pipple ook actief als ‘Chief Purpose Officer’. Ik onderhoud de contacten met non-profit organisaties die wij ondersteunen. Dit begon heel klein, maar begint langzaam te groeien. Pipple is ook actief bezig met het opzetten van een onafhankelijk platform waarbij andere commerciële bedrijven zich ook kunnen aansluiten die NGO’s willen ondersteunen. Samen staan we sterk!
Uiteindelijk is dat een van de leukste dingen aan het werken bij Pipple: naast mooie opdrachten bij klanten en fijne collega’s willen we ook wat terug doen voor de maatschappij. Data science with purpose.

–  Erlijn Linskens 

Vragen over het laatste nieuws, events en pr?

Thijs kan je alles over onze organisatie, missie en visie vertellen.
Hij komt graag met je in contact!

Thijs Verhaegh
Marketing Manager
communicatie@pipple.nl