Retail
Wat zijn de uitdagingen
De retail sector staat aan de vooravond van significante waarde creatie met data science. Om relevant te blijven, zullen ze hun klant beter moeten begrijpen en een omnichannel-service moeten bieden. Fysieke winkels worstelen met interactie met klanten. Het op tijd en juist bevoorraden van fysieke outlets en het direct leveren van een webshop leidt ook tot logistieke problemen. Deze uitdagingen zorgen voor twee belangrijke perspectieven: optimalisatie met de hulp van data science en operations research, namelijk de supply chain van het bedrijf (de ‘back-end’) en de operatie op de werkvloer of online omgeving (de ‘front-end’).
Download ons whitepaper 'Process Mining'Lees meer over onze oplossingen
Lees meer over onze oplossingen
Retailers verzamelen een grote hoeveelheid data van allerlei bronnen aan zowel de back-end als de front-end (barcode scanners, POS systemen, POS, etc.). Ze kunnen veel toegevoegde waarde creëren door deze data te combineren met externe databronnen, in combinatie met de juiste AI- technieken. Denk bijvoorbeeld aan beeld- en gezichtsherkenning, Natural Language Understanding of voorspellend modelleren.
Interesse in een gesprek?
Prijs optimalisatie
Een goede prijsoptimalisatie kan leiden tot dubbele cijfers in de omzetgroei, mits juist georganiseerd. Welke combinatie van producten kiezen consumenten? Welke elasticiteit is van toepassing? Welke producten kun je in prijs verhogen zonder volume te verliezen? Een combinatie van interne en externe data (competitie, weerberichten etc.) en de juiste modellen kunnen leiden tot een significante verhoging van de omzet.
Verkoopvoorspellingen & optimalisatie van de supply chain
De basis van retailers is een goede, voldoende gedetailleerde verkoopvoorspelling. De combinatie van interne en externe data, met de juiste machine learning algoritmen, zullen leiden tot de juiste bevoorrading van winkels of een webshop. Inzet van de juiste werknemers is de basis voor veel beslissingen.
Werving: personeelsafstemming van vraag & aanbod op basis van AI
Retailers met veel medewerkers staan voor de uitdaging om jaarlijks voldoende opgeleid personeel te vinden. Deze medewerkers moeten dan worden opgeleid om optimale prestaties te behalen. Door AI in te zetten bij het analyseren van CV’s en achtergronden, medewerkerprofilering, etc., kan in het wervingsproces veel geld worden bespaard. Bij het opleiden van medewerkers kan AI ook zeer zinvol ingezet worden.
Orderbatching en order vrijgave
Een groot deel van de bedrijfskosten voor de meeste magazijnen, komt uit het pickproces. Veel van de magazijnbeheersystemen (WMS) die op de markt zijn gebracht, bevatten een standaardstrategie voor orderbatching. Desalniettemin heeft Pipple grote besparingen op pickafstanden gerealiseerd door het ontwikkelen en implementeren van op maat gemaakte oplossingen die perfect bij de operatie passen.
Andere oplossingen die wij bieden binnen retail:
- Voorraadbeheer en optimalisatie
- Automatische productdetailverrijking
- Anomalie & fraude
- Optimalisatie van de klantervaring
- Klantprofilering
- Aanbevelingsmachines
Klantverhalen in Retail
Wij werken ook met






































































































Wil jij dit ook?
Spreek onze Retail specialist via +31 (0)40 3033 252