Professionele dienstverlening

Wat zijn de uitdagingen

De professionele dienstverlening bevat een aantal sub-sectoren, zoals advocatenkantoren, uitzendbureaus, facilitaire dienstverleners, etc. Deze sectoren staan aan de vooravond van data science adoptie. Het zijn relatief traditionele sectoren die erg afhankelijk zijn van mensen. Dit is tevens een grote valkuil, waardoor de mate van adoptie nog steeds achterblijft ten opzichte van andere sectoren. Partijen die de eerste zijn die waarde gaan halen uit data science, zullen aanzienlijke voordelen hieruit halen. Echter, managements in deze sectoren hebben vaak nog geen overzicht en inzicht in de mogelijkheden. Pilots vinden plaats, maar niet op grote schaal.


Lees meer over onze oplossingen

Lees meer over onze oplossingen

Veel uitdagingen in de professionele dienstverlening zijn vegelijkbaar met de financiele dienstverlening. Door onze uitgebreide expertise in dit vakgebied te gebruiken, kunnen we helpen met het versnellen van de digitale transformatie.
Interesse in een gesprek?

Contacteer ons

HR analyse

Omdat deze sectoren zo afhankelijk zijn van mensen, is verzuim een relatief hoge kostenpost. Het voorspellen van ziekteverzuim of burn-out kan veel waarde opleveren. Voor veel organisaties is het aantrekken en instromen van nieuwe mensen ook een probleem. Data science kan nuttig zijn bij het analyseren van CV’s en het matchen van kandidaten en profielen.


Chatbots

Het afhandelen van vragen van medewerkers, maar ook van klanten, kan veel tijd en moeite in beslag nemen. Kennis wordt verspreid binnen organisaties. Het gebruik van cognitieve chatbots biedt veel efficiëntie en is zeer effectief. De tijdwinst kan aanzienlijk zijn. Het ontsluiten van kennis, vaak op verschillende plaatsen binnen een organisatie, kan effectief plaatsvinden door alle kennis samen te voegen in 1 cognitief ontgrendelbare omgeving.


Planning of employees

Vanwege de hoge afhankelijkheid van mensen in deze sectoren is correcte planning van groot belang. Veel waarde kan hierbij verloren gaan. Data science (machine learning) wordt steeds meer gebruikt bij het inplannen van medewerkers, met name in omgevingen met een hoge complexiteit (veel voorwaarden of beperkingen in de planning)


HR analyse
Omdat deze sectoren zo afhankelijk zijn van mensen, is verzuim een relatief hoge kostenpost. Het voorspellen van ziekteverzuim of burn-out kan veel waarde opleveren. Voor veel organisaties is het aantrekken en instromen van nieuwe mensen ook een probleem. Data science kan nuttig zijn bij het analyseren van CV’s en het matchen van kandidaten en profielen.

Chatbots
Het afhandelen van vragen van medewerkers, maar ook van klanten, kan veel tijd en moeite in beslag nemen. Kennis wordt verspreid binnen organisaties. Het gebruik van cognitieve chatbots biedt veel efficiëntie en is zeer effectief. De tijdwinst kan aanzienlijk zijn. Het ontsluiten van kennis, vaak op verschillende plaatsen binnen een organisatie, kan effectief plaatsvinden door alle kennis samen te voegen in 1 cognitief ontgrendelbare omgeving.

Planning van medewerkers
Vanwege de hoge afhankelijkheid van mensen in deze sectoren is correcte planning van groot belang. Veel waarde kan hierbij verloren gaan. Data science (machine learning) wordt steeds meer gebruikt bij het inplannen van medewerkers, met name in omgevingen met een hoge complexiteit (veel voorwaarden of beperkingen in de planning)

Dynamisch de prijs bepalen
Prijzen van diensten worden in deze sectoren vaak op een traditionele manier bepaald. Een dynamischer prijsmodel creëert meer waarde doordat gebruik wordt gemaakt van bijvoorbeeld prijselasticiteiten, (seizoens-)patronen in vraag of prijs, of andere relaties tussen onderliggende variabelen die niet direct zichtbaar zijn.

Process mining

Grotere organisaties, waarin voorspelbaarheid van processen belangrijk is, worden steeds ineffectiever en inefficiënter omdat medewerkers buiten processen kunnen werken. Hierdoor vindt er veel proceslekkage plaats. Process mining is een techniek waarmee de ‘olifantenpaadjes’ transparant worden gemaakt en suggesties voor optimalisatie worden gedaan.


Andere oplossingen die we aanbieden voor waarde-creatie:

  • Inkoopanalyses
  • Financiële analyse
  • Fraude detectie
  • Cognitief kennisbeheer

Klantverhalen in Professionele dienstverlening

Nieuwe Professionele dienstverlening Klantverhalen volgen snel

Wij werken ook met

Wil jij dit ook?

Spreek onze Professionele dienstverlening specialist via +31 (0)40 3033 252